♥♥♥parandeghane zinati قناري سهره♥♥♥
♥♥♥parandeghane zinati قناري سهره♥♥♥

♥♥♥راهنماي پرنده فروشيهاي مشهد♥♥♥
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش امديد اميدوارم اين مطالب تا حدي مفيد واقع بشه. با تشكر از همه دوستان.♥
آرشيو
فروردين 1397
آذر 1393
مهر 1393
ارديبهشت 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
مهر 1390
نويسندگان
بابك
کد هاي جاوا

جوجه كشي قناري  <-CategoryName-> 

باسلام خدمت دوستان .با توجه به نزديك شدن به فصل جوجه كشي اميدوارم اين مطالب تا حدي كمكتون كنه .بطور كلي براي نگهداري و جوجه كشي از قناري بايد اين نكات را در نظر گرفت1 تغذيه 2: نور 3:دما 4: بهداشت: همه نكات كاملا حياتيند اما دما دما دما. براي يك سال پر بار. وجوجه كشي موفق. رعايت دماي محيط پرنده الزاميست. دماي محيط بايد ثابت بوده و سرد وگرم نشود در غير اين صورت پرنده اماده جوجه كشي نخواهد شد . تغذيه: اصلی ترين دانه مصرفی که می بايست هميشه در اختيار قناری قرار گيرد تخم کتان است . تخم کتان دانه ای مقوی و پرانرژی است ولی  اين دانه بتنهايی نمی تواند تمامی نياز های يک موجود زنده را برآورده سازد بنابر اين برای بر طرف شدن اين نيازها می بايست  دانه ها  و سبزيجات و مکملهای ويتامينی و پروتينی گوناگونی را تهيه و در اختيار پرنده قرار دهيد . دانه هايی نظير ارزن - شلغم -  کلم -  کاهو  خرفه - ترب و شاهدانه . سبزيجات و ميوه هايی نظير برگ کاهو- ترب - اسفناج - کرفس - گشنيز - کلم - کدو - سيب - هويج - هلو و ليمو شيرين از منابع مهم کربوهيدراتها , چربيها ,  پروتينها و ويتامينها به حساب می آيند . با تغيير هر فصل دان پرنده  هم تغيير ميكند در فصول گرم از دانه هايي كه طبع سرد دارند مثل تخم كاهو و... ودر فصول سرد ازدانه هاي گرم مثل شاهدانه و... استفاده ميشود

بخش ديگری از غذای قناری که بصورت دستی تهيه می شود مخلوطي است از تخم مرغ و آرد سوخاری بعلاوه شير خشک , پودر جوانه گندم و سبوس گندم که دان نرم ناميده می شود .         ممکن است ارزش غذايی دانه ها به مرور زمان و برحسب شرايط نگهداری تغيير کرده و کاهش يابد بنابر اين چهارمين بخش مواد غذايی افزودنی هايی مانند مکملهای پروتينی و ويتامين ها می باشند که برای جلوگيری از کمبود احتمالی آنها در خوراک پرنده مورد استفاده قرار می گيرند.                                                                                                      نور

نورمهمترين عامل برای به بلوغ رسيدن - رشد و توليد مثل و شروع و پايان پرريزی قناری ها می باشد . اگر ارزش نوردهی صحيح و مناسب بيش از يک تغذيه خوب نباشد کمتر هم نخواهد بود بنابر اين چگونگی نور دادن در فصول مختلف سال يکی از عواملی است که در موفقيت شما نقش بسزايی دارد . همانطور که طول روز از ابتدای فصل تابستان تا انتهای فصل پاييز سير نزولی در پيش ميگيرد درفصل زمستان و بهار سير صعودی خواهد داشت درنتيجه می توان اختلاف اين کاهش و افزايش را محاسبه نمود . اين اختلاف حدودا زمانی معادل پنج ساعت است , با دانستن اينکه کوتاهترين روز سال حدود ده ساعت و بلندترين روز سال تقريبا پانزده ساعت بطول می انجامد , نتيجه می گيريم که برای جلوگيری از خستگی مفرط  در طول دوران توليد مثل نبايد پرنده ها روزانه بيش از پانزده ساعت بيداری داشته باشند   و به آرامش و استراحت نيز نياز دارند . نکته مهم ديگری که بايد مد نظر داشته باشيد چگونگی نور دادن يا کاهش و افزايش زمان نوردهی است . همانطور که با تغيير فصل از تابستان تا اواخر پاييز بتدريج زمان نور دهی کاهش می يابد برای افزايش آن و به بلوغ رسيدن پرنده ها بايد پنجاه روز قبل از جفت اندازی به اين کاراقدام نماييد . روش کار به اين گونه است که هفته اول يک ربع و هفته دوم نيم ساعت و هفته های سوم و چهارم و پنجم يک ساعت برای هر هفته و در دوهفته پايانی به ترتيب نيم ساعت و يک ربع به زمان نوردهی افزوده می شود و در صورتی که بخشهای ديگر را به خوبی مديريت کرده باشيد از چهل وپنجمين روز بعد از شروع نوردهی پرنده های نر و ماده همگی آمادگی خود را برای توليد مثل نشان خواهند داد .                                           دمای محيط

نقش دما حفظ مقاومت پرنده در مقابل بيماريهاست کاهش وافزايش دما باعث بوجود آمدن مشکلاتی می گردد وهر دو صورت آن را استرس می نامند بعلاوه اينکه دما همانند تغذيه و نور در شروع تولک رفتن وپايان آن نقش خاص خود را ايفا می کند . حداکثر دمای مناسب محيط 35 درجه سانتيگراد و حداقل 18 درجه سانتيگراد دمايست که می توان پرنده را با آرامش خيال نگهداری نمود . 35 درجه دما برای تولک رفتن و 18 درجه برای قطع کامل پرريزی مناسب است اما فصل توليد مثل زمانيست که کاهش و افزايش دما پذيرفتنی نيست وپرنده احساس راحتی و زندگی طبيعی و آرام را نخواهد داشت . بنابر اين دمای مناسبی که پرنده می تواند دوران توليد مثل را در آن دما به راحتی پشت سر بگذارد بين 21 تا 24 درجه سانتيگراد است .            

بهداشت

يکی ديگر از ارکان مهم در مديريت گله ها حفظ نظافت و بهداشت می باشد بنابر اين مسائلی که بايد مورد توجه پرورش دهنده و مدير خوب قرار داشته باشد نکاتی است که در زير به آنها اشاره می شود .

1- شناخت عوامل بيماری زا و حذف آنها .

2- شناخت نکات بهداشتی و رعايت آنها .

3- شناخت  آنتی بيوتيکها و ويتامين ها و روش مصرف آنها .

4- شناخت چرخه زندگی و نياز های پرنده ای که نگهداری میکند .
پرورش:
پرورش قناری همانند نگهداری ازآن به چهار بخش تقسيم می گردد وهر بخش مربوط  به قسمتی از دوره زندگی اين پرنده است .
1- دوران جنينی .
2- دوران رشد .
 3- دوران بلوغ  .
4- دوران توليد مثل .
     
دوران جنينی
زندگی درون تخم دوران جنينی ناميده می شود و سيزده روز طول می کشد , پس از سيزدهمين روز و در ابتدای روز چهاردهم جوجه پوسته تخم را شکسته و از آن بيرون می آيد و دوران زندگی جديد خود را که دوره رشد نام دارد آغاز می کند .
دوران رشد
دوره رشد جوجه قناری حدود 60 روز طول می کشد ولی تنها 25 تا 30 روز از اين دوره دوماهه را توسط والدين تغذيه می شود در اين مدت کوتاه رشد جوجه چنان سريع است که تقريبا به چهل برابر وزن خود در زمان تولد می رسد . روزهای باقيمانده از اين دوران برای کسب تجربه نسبت به محيط اطراف - رويش کامل پرها و استقلال برای ادامه حيات پرنده جوان بسيار حساس و ارزشمند است .
دوران بلوغ
پس از 60 روزگی وشروع مرحله سوم , پرريزی و تولک رفتن پرنده جوان آغاز می شود . اين پرريزی منحصرا پرهای تنه پرنده را شامل می شود ولی پرنده پرهای پرواز خود را از دست نمی دهد در اين هنگام رشد جسمی و محسوس پرنده پايان يافته و پرنده مرحله   جديد زندگی خود را که اصطلاحا عقل رس شدن است آغاز می نمايد .پرنده جوان رفتار های اجتماعی و شرايط زندگی گروهی را در اين دوران فرا می گيرد . همچنين رشد غد د تناسلی در این دوران شروع و تا بلوغ کامل پرنده ادامه می يابد . سن بلوغ معمولا بر حسب نژاد های مختلف بين 6 تا 8 ماه است ولی ديده شده که در نژادهای سبک نظير قناری های رنگی پرنده در 5 ماهگی هم قدرت توليد مثل به  دست می آورد .
دوران توليد مثل
در اين دوره قناری های نر و ماده با رفتارهای خود آمادگی خود را برای توليد مثل نشان می دهند ماده ها بيقراری می کنند و نرها با ولعی خاص به آواز خوانی مشغول هستند . در اين زمان وبعد از جفت اندازی پرنده هایی که خود زمانی نيازمند مراقبت بودند به مراقبت از جوجه های خود می پردازند . با اولين سری تخم گذاری پرنده نر و ماده کم تجربه , همانند والدين خود کسب تجربه می کنند و مرحله جديد را می آموزند . بنا بر اين بهتر است يکی از جفتها را مسن تر و کار کشته تر انتخاب کنيد تا هم شما و هم جفت کم تجربه دردسر کمتری را برای بزرگ کردن جوجه ها تحمل نماييد .
Picture Hosted by Free Photo Hosting at </FONT><A href="http://www.iranxm.com/Picture Hosted by Free Photo Hosting at </FONT><A href="http://www.iranxm.com/    

 

 

 

 

 

 

 


+ نوشته شده در دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:40 بعد از ظهر توسط بابك |
مطالب پيشين
» https://t.me/joinchat/HtzQjlIWbSrhZL4nUaihBA
» کانال تلگرامی ما
» گروه تلگرامی ما
» گروه تلگرامی ما
» Click Here!" href="http://mashhadcanary.loxblog.com/post/119/ Click Here!.htm"> Click Here!
» رسمی بلند
» خلاصه اي از تركيب رنگ مناسب براي جفت زدن قناري
» بازار بی قاعده پرندگان
» شپشک قناری (درمان)
» تلف شدن جوجه قناری
» قناری جیبر
» علائمی که ممکن است طوطی شما از حساسیت به آن رنج ببرد :
» نکته هایی درباره ی طوطی ها(ترجمه)
» آموزش سخنگویی مرغ مینا
» کچلی سهره ودرمان
» فصل سرما و خطرات آن براي پرندگان زينتي
» عقاب ایرانی روی شانه شیخ نشینان
» مسابقه پرنده های آوازه خوان + عکس
» اخبار پرندگان. چرا پرندگان اوازه خوان خنگند
» اخبار پرندگان
» درهای باغ پرندگان به روی شهروندان تهرانی گشوده شد.
» پرندگان كمياب وديدني
» مینا بنگال
» عکس سهره و سهره قناری
» صحبتهاي رييس اتحاديه پرنده فروشان
» نگهداري قناري براي مبتديها
» شاه طوطی ( طوطی بزرگ اسکندر )
» اشيانه سازي{اطلاعات علمي پرندگان}
» سهره پيشاني سرخ
» جوجه كشي قناري
» جوجه طوطي
» نگهداري از جوجه پرنده
» گلدين
» كلينيك حيوانات وپرندگان
» انواع فنچ
» عشق در پرندگان – خیانت در پرندگان
» پرنده‌ها هم لهجه دارند
» پرندگان شکاری دست آموز حرفه مفرح اما گم شده
» پرندگان شکاری
» باهوش ترین طوطی دنیا درگذشت
» "عكس پرنده "
» آواز چکاوک...


صفحه قبل 1 صفحه بعد




موضوعات
" > "بيماري پرندگان"
" > "حلقه گذاري"
" > "مطالب سهره"
" > "دارو ودرمان"
" > "درباره قناري"
" > "درباره سهره"
" > "انواع نژاد قناري"
" > "عكس انواع قناري"
" > "پرندهاي خودم"
" > "پرندگان زينتي"
" > "دانلود كليب قناري"
" > "دانلود كليپ سهره"
" > "دانلود كتاب پرنده"
" > "پيدايش قناري"
" > "بازار پرنده مشهد"
" > "عكس سهره قناري"
" > "تولك قناري"
" > "جوجه كشي"
" > "درباره سهره"
" > "رعايت بهداشت"
" > "اطلاعات علمي"
" > "بلبل هزار دستان"
" > "طرقه-جل"
" > " طوطي خاكستري"
" > " شاهطوطي"
" > "مرغ مينا"
" > "عروس هلندي"
" > "طوطي كوتوله"
" > "ساختار پر"
" > "مهاجرت پرندگان"
" > "اندازه چشم واواز"
" > "درباره پرندگان"
" > "بيماريها"
" > "عكس پرنده.. "
" > "اوازقناري سهره"
" > "جوجه طوطي"
" > "پرنده هم لهجه.."
" > "شاه طوطي"
" > "اشيانه سازي"
" > "گلبسر"
" > "جوجه كشي قناري"
" > "جوجه طوطي"
" > "نگهداري جوجه"
" > "انواع فنچ"
" > "كلينيك.."
" > "گلدين فنج"
" > "پرندگان شکاری"
" > "پرندگان"
" > "عكس انواع نژاد"
" > "كليپ پرنده فروشي"
" > "باهوش ترین.."
" > "سرقت 140 قناري"
" > "نگهداري قناري م.."
" > "صحبتهاي رييس .."
" > "مينابنگال ..."
ساختار رنگ برنگ شدن پر در پرندگان
دست آموز كردن پرندگان
اخبار پرندگان
عکس .مینا بنگال
مسابقه پرنده های آوازه خوان + عکس
پرندگان كمياب وديدني
عکس سهره وسهره قناری
پيوندها


فروشگاه اینترنتی عکس اس ام اس رسانه گویاترین چای لاغری تیما کیت اگزوز زنون قوی چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرندگان زينتي قناري.سهره و آدرس mashhadcanary.LoXBblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

کبوتر لنجان
fancy pigeon کبوتر فانتزی
اطلاع رساني وشناخت پرندگان زينتي
پر سرخ
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com