♥♥♥parandeghane zinati قناري سهره♥♥♥
♥♥♥parandeghane zinati قناري سهره♥♥♥

♥♥♥راهنماي پرنده فروشيهاي مشهد♥♥♥
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش امديد اميدوارم اين مطالب تا حدي مفيد واقع بشه. با تشكر از همه دوستان.♥
آرشيو
فروردين 1397
آذر 1393
مهر 1393
ارديبهشت 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
مهر 1390
نويسندگان
بابك
کد هاي جاوا

درهای باغ پرندگان به روی شهروندان تهرانی گشوده شد.  <-CategoryName-> 


درهای باغ پرندگان به روی شهروندان تهرانی گشوده شد.

 

 

84 هكتار از زمين‌هاي جنگل لويزان در شرق تهران، باغ شد
درهای باغ پرندگان به روی شهروندان تهرانی دیروز گشوده شد.
بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور با 512 گونه پرنده بومی و مساحت اوليه 22 هکتاری در محدوده غربی جنگل‌های لویزان در شمال شرق تهران به نخستین مرحله بهره برداری خود رسیده است تا یکی از کانون‌های وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی پایتخت به محلی برای آشتی مردم با طبیعت شود. كل وسعت اين مجموعه 84 هكتار است كه در فازهاي بعدي افتتاح مي‌شود.
یکی از پروژه‌های هدف گذاری شده مدیریت شهری در سال‌های اخیر احداث باغ پرندگان در جنگل‌های لویزان بود که کلنگ احداث آن در تابستان 90 زده شد و روز گذشته طبق وعده مدیران شهری با حضور يك هزار و 500 نوع پرنده که 512 گونه آن را پرندگان بومی و باقی آن را پرندگانی از نژاد مناطق آسیای جنوب شرقی و آفریقا تشکیل می‌دهد به مرحله بهره‌برداری رسيد.
به گفته بسیاری از کارشناسان شهری، شرق تهران با داشتن پارک جنگلی لویزان پتانسیل بزرگی در جهت جذب گردشگر دارد، به همین دلیل مکان یابی پروژه باغ پرندگان در این نقطه پیش‌بینی شده است و مدیران شهری وعده داده‌اند با تکمیل روند طرح تعداد گونه‌های پرندگان به 7 هزار و 500 پرنده خواهد رسید.
باغ پرندگانی که در شمال شرق تهران ساخته شد عنوان بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور با تايیدیه سازمان محیط زیست کشور را از آن خود کرده است این در حالی است كه بسیاری از شهرهای کشور همچون اصفهان، کیش و کرمانشاه دارای باغ پرنده بوده‌اند اما مساحت و بزرگی هیچ یک به پای باغ تازه تاسیس شمال شرقی پایتخت نمی‌رسد؛ چرا که براساس آمار موجود میانگین مساحت باغ پرندگان سایر شهرها در حدود 2 هکتار است اما تاکنون مساحت باغ پرندگان تهران به 20 هکتار رسیده است. علاوه بر این این مجموعه کم نظیر به دلیل شرایط ویژه توپوگرافی جزو زیباترین باغ‌های پرندگان در دنیا محسوب مي‌شود، چرا که این امکان برای شهروندان فراهم شده است تا بتوانند زندگی طبیعی پرندگان حتی تخم‌گذاری آنها را از نزدیک ببینند.
بخش دیگری از باغ نیز در حدود 60 هکتار وسعت دارد و قرار است به پارک عمومی تبديل شود که درون آن مجموعه‌های رفاهی ساخته می‌شود تا شهروندان به نحو مطلوب بتوانند از فضای باغ استفاده کنند.
باغ پرندگان تهران خانه ای برای پرندگان دنیا
مساحت کل مجموعه باغ پرندگان در تپه‌های شرقی پارک لویزان، 84 هکتار است که دقيقا 22هکتار از آن به باغ پرندگان اختصاص یافته است و دارای دو فاز اجرایی است. فاز اول، فاز جنوبی باغ پرندگان با وسعت 16 هکتار روز گذشته و فاز دوم که فاز شمالی مجموعه است ظرف ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.
بزرگ‌ترین باغ پرنده کشور، خانه 512 گونه پرنده بومی می‌شود که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به باغ می‌آیند. در فاز اول این پروژه پرندگان بومی و آبزی وارد باغ می‌شوند و در فاز بعدی پرندگان گرمسیری و شکاری به باغ پرندگان وارد می‌شوند.
براي نگهداري از انواع مختلف پرنده در باغ پرندگان تهران تمهیداتی‌ اندیشیده شده است، به طوری که این امکان فراهم شده که سفرای کشورها با اهدای پرنده خاص کشور خود به این مجموعه نام کشور خود را زنده کنند.
رایزنی‌ها برای ورود پرندگان از کشورهای گرمسیری نیز انجام شده و 250 نوع پرنده از جمله پرنده‌های آبزی، صخره زی، شکاری و... با فراوانی بالای 20 هزار پرنده به باغ پرندگان وارد خواهند شد.
همچنین برخی از پرندگان از آسیای جنوب شرقی و آفریقا وارد می‌شوند که به همراه آنها وسایل نگهداری و شرایط نیز فراهم خواهد شد. همچنین به گفته مسوولان این پروژه، شرایط آب و هوایی برای پرندگان گرمسیری همچون کشور مالزی فراهم خواهد شد.

هم اکنون با بهره‌برداری از فاز اول، شهروندان شاهد حضور 1500 پرنده در این باغ هستند که با تکمیل طرح این تعداد به 7500 پرنده می‌رسد.
ورودی باغ پرندگان
باغ گلها برای ورودی این مجموعه در نظر گرفته شده و در ادامه ایستگاه تاکسیدرمی(خشک کردن پرندگان) نیز پیش بینی شده است تا اگر پرنده ای از بین رفت از جسم خشک شده آن بتوان استفاده کرد. به گفته مسوولان این پروژه تجهیزات برای ایستگاه تاکسیدرمی تجهیزات داخلی است و فراهم شده است.
کبوتر خانه ای به سبک دوران صفوی
اما یک خبر جالب‌تر این است که در این مکان یک کبوترخانه به سبک کبوترخانه‌های دوران صفوی طراحی شده است. این مكان که نخستین کبوتر خانه کشور به سبک صفویه و دومین در کشور از لحاظ وسعت محسوب می‌شود، در حدود 140 متر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن 18 متر است. کبوترخانه در قسمت شمال غربی پروژه‌ باغ پرندگان و در محدوده‌ خیابان کوهستان قرار گرفته و دو هزار کبوتر را در خود جا خواهد داد.
پرندگان آزادانه پرواز می‌کنند
براي نگهداري از پرندگان شكاري نیز تورهايي در نظر گرفته شده است تا اين پرندگان بتوانند در فضايي باز و راحت زندگي كنند. بعضي از گونه‌هاي نادر پرندگان در کشور شناسايي شده‌اند و در صورتي كه شوراي راهبردي ديدگاه‌هايشان را دراين باره ارائه دهند اين پرندگان نيز مي‌توانند در اين مجموعه نگهداري شوند.
علاوه بر این قرار است یک لانه کبوتر در ضلع شمالی باغ احداث شود که در این لانه 2000 کبوتر زندگی خواهند کرد.
باغی هماهنگ با اکوسیستم
در طراحی باغ به گونه ای برنامه‌ریزی شد که نه تنها هیچ درختی قطع نشود، بلکه تمامی وسایل باغ نیز هماهنگ با طبیعت و نه از بتن وسیمان احداث شود. بر خلاف طرح‌های دیگر که برای احداث باغ پرندگان، دره‌ها را پر و تپه‌ها را صاف و فضای اکوسیستمی و طبیعی محدوده را تخریب می‌کنند یکی از ویژگی‌های اجرای طرح باغ پرندگان تهران این است که هماهنگ با فضای طبیعی و زیست محیطی محوطه است و هیچ آسیبی به محیط زیست و فضای طبیعی وارد نکرده است.
در 60 هکتار دیگر نیز که قرار است به پارک عمومی تبدیل شود مجموعه‌های رفاهی از جمله رستوران، پارکینگ، کتابخانه، سالن نمایش، کلینیک پرندگان و ...در نظر گرفته شده است که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
صدای پای کالسکه در باغ پرندگان
آسایش و رفاه شهروندان حرف اول را می‌زند.بنایراین ورود خودرو به پارک ممنوع است که البته تسهیلاتی برای آسایش سالمندان و معلولان برای تردد در پارک در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به پیش بینی اتوبوس برقی در پارک برای جابه‌جایی شهروندان اشاره کرد.کالسکه نیز در معابر موجود پیش‌بینی شده تا شهروندان بتوانند برای بازدید از باغ از آنها استفاده کنند.
از محل پارکینگ تا باغ پرندگان مسافت زیادی است که به همین منظور شهرداری با هماهنگی بخش خصوصی در تلاش است که اتوبوس‌های برقی را وارد این باغ کند. شهروندان می‌توانند با پارک وسیله خود در پارکینگی که در بلوار کوهستان در نزدیکی باغ پرندگان واقع است، از خودروهای برقی برای وارد شدن به مجموعه باغ پرندگان استفاده کنند .
باغ پرندگان تهران دارای تاییدیه سازمان محیط زیست
باغ پرندگان تهران، تنها باغ پرنده کشور است که مجوز سازمان محیط‌ زیست کشور را دارد، این در حالی است که بسیاری از باغ‌های پرندگان که در کشور وجود دارند با وجود قدمت چندین ساله هنوز مجوز سازمان محیط ‌زیست را اخذ نکرده‌اند.

قاليباف: كسي جرات نمي‌كرد وارد جنگل لويزان شود اما اكنون ...
گروه شهری- شهردار تهران در مراسم افتتاح فاز اول باغ پرندگان که با حضور نماینده ولی فقیه در شرق تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین ساکنان شرق پایتخت برگزار شد، با تشکر از تلاش افرادی که در شهرداری و خارج از آن برای ساخت این باغ تلاش کردند، اظهار کرد: ۲ سال پیش که کلنگ احداث باغ پرندگان را زدیم شاید بعضی از دوستان و مردم محل فکر نمی‌کردند این مجموعه بعد از ۲ سال بهره‌برداری شود، اما ما به همکارانمان اعتماد کردیم و امروز شاهد افتتاح این مجموعه هستیم که مجموعه‌ای ملی و فرا ملی است.
محمد باقر قالیباف شهردار تهران تاکید کرد: این مجموعه کنونی پیش از این فضای سبزی بی‌پناه و پر آسیب بود و کسی جرات نمی‌کرد وارد جنگل‌های لویزان شود اما اکنون به محل زندگی تبدیل شده است.
بی‌ملاحظه‌ترین افراد به محیط‌زیست‌‌ کشورهای سرمایه‌داری هستند
شهردار تهران در ادامه به فرهنگ سرمایه داری اشاره کرد و گفت: یکی از بدی‌های فرهنگ سرمایه داری در دنیا این است که اساسش بر ارزش افزوده گذاشته شده و سرمایه‌داران به دنبال این هستند که پول را یکجا انباشته کنند؛ بنابراین بی‌ملاحظه‌ترین افراد در حوزه محیط زیست‌‌ همان کشورهای سرمایه داری هستند.
وی افزود: کشورهای سرمایه‌داری محیط زیست را از بین برده‌اند و همین کشور‌ها نیز موجب سوراخ شدن لایه ازن شده‌اند و به هیچ‌وجه به دنبال حفظ محیط‌زیست نیستند.
حفظ محیط زیست یک تکلیف است
قالیباف با اشاره به اینکه دوری از طبیعت باعث آزردگی روح می‌شود، گفت: این مساله در شهرهای بزرگ مانند تهران انبوهی از پل، خانه و بتن دارد دیده می‌شود و بچه‌های ساکن در این شهر‌ها بدون اینکه با هیچ حیوانی از نزدیک آشنا شوند و بازی کنند رشد کرده و بزرگ می‌شوند که این مساله در تربیت و روح این بچه‌ها اثرگذار است.
وی افزود: ما مکلف هستیم طبیعتی را که خداوند به ما عطا کرده حفظ کرده و به درستی از آن استفاده کنیم.
شهردار تهران تصریح کرد: در تعطیلات نوروز از کل کشور به تهران سفر کردند. ان‌شاالله فاز دوم باغ پرندگان نیز سریع‌تر بهره برداری شود تا میهمانان از دیگر شهر‌ها نیز بتوانند از کل این مجموعه بازدید کنند.
شورا‌ها تبلور عینی حضور مردم
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت هایش با گرامیداشت ۹ اردیبهشت (سالروز فرمان تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا به فرمان امام خمینی) گفت: شورا‌ها تبلور عینی حضور مردم در صحنه مدیریت کشور هستند و در انتخابات پیش رو باید انتخابات شوراهای شهر را نیز جدی بگیریم.
او افزود: باید شورای شهر را به دست کسی بسپاریم که به پتانسیل و ظرفیت موجود در شهر در ابعاد مختلف توجه کند.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر به همه تخصص‌ها نیاز دارد، گفت: نیازمند حضور علمای بزرگوار، شهرسازان کارآمد، پزشکان و هنرمندان برجسته و... در شورای شهر هستیم. او تاکید کرد: اساس نظام جمهوری اسلامی و مهم‌ترین قدرت نظام قلب مردم است. اگر قلب مردم را همراه خود نداشته باشیم هیچ چیز نداریم و نظام اسلامی مهم‌ترین کارش این بود که مردم در سرنوشت خود ایفای نقش کنند. قالیباف با اشاره به اینکه ۴۰ روز دیگر انتخابات شورای شهر است گفت: این موضوع بسیار مهمی است که مردم افرادی را انتخاب کنند که شهرشان را به درستی و با مدیریت صحیح، با عقلانیت و معنویت اداره کنند.
او با تاکید براینکه تهران ظرفیت‌های بالایی دارد اظهار کرد: به عنوان خدمتگزار مردم می‌گوییم هنوز ۵۰ درصد ظرفیت‌های تهران به نمایش گذاشته نشده است و اگر شورای خوبی در مسند شهر تهران قرار گیرد، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، منابع انسانی و منابع مادی موجود در شهر بسیار بهتر از اینکه هست پیش خواهد رفت.
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت مجاهدت ایثارگران و خانواده شهدا است گفت: اینکه امروز در فضای کشور نفس می‌کشیم باید مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های این افراد باشیم. از همه گمنام‌هایی که در پروژه‌های شهری از جمله باغ پرندگان زحمت کشیده‌اند نیز تشکر می‌کنم. کارگرانی که شبانه روز برای بهره برداری از این مجموعه‌ها فعالیت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه با‌‌ همان رویکرد گذشته شهر را با تاکید بر عدالت به سمت پیشرفت می‌بریم گفت: بار‌ها تاکید کرده‌ام که شرق و جنوب تهران کم بهره‌تر از غرب و شمال تهران است و تاکید ما نیز همواره بر روند توسعه شرق و جنوب بوده، اما از شتاب توسعه در شمال و غرب شهر نیز نکاسته‌ایم.
قالیباف خاطرنشان کرد: ان‌شاالله این اتفاقات خوب همچون احداث پل خوب، متروی خوب، پارک خوب و باغ پرندگان خوب در این مسیر باشد که شکر خدا و نعمت‌های الهی را انجام دهیم و درشهرمان معصیت خدا نکنیم و خدا را عبادت کنیم که این خواست شهدا و امام شهداست.
نظامی به آن معنا نبودم
شهردار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر افرادی را انتخاب کنند که از جریانات سیاسی به دور باشند گفت: اگر شورای شهر به سمت بهره سیاسی رفت و احزاب در آن دخالت کردند، هیچ خدمتی به مردم نخواهد کرد. شورای شهر باید از مسائل سیاسی خود را به دور کند و اعضای شورا به جز خدمت به مردم نباید چیز دیگری در ذهنشان باشد.
شهردار تهران تصریح کرد: ما در مقابل همه کسانی که در مقابل کشورمان ایستاده‌اند می‌ایستیم ونگران آن نیستيم صدای آمریکا بگوید قالیباف یک فرد جبهه‌ای و نظامی است.
او با تاکید براینکه بنده فرد نظامی به آن معنا نبوده‌ام، بلکه رزمنده و مجاهدی بودم که وقتی کشور، انقلاب و اسلام مورد خطر واقع شد جنگیدم گفت: امروز نیز در شهر تهران نشان دادیم با‌‌ همان فرهنگ و روحیه جهادی عمل می‌کنیم و با فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی فعالیت‌های خود را در شهر تهران انجام می‌دهیم.


 


+ نوشته شده در چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:,ساعت 10:34 بعد از ظهر توسط بابك |
مطالب پيشين
» https://t.me/joinchat/HtzQjlIWbSrhZL4nUaihBA
» کانال تلگرامی ما
» گروه تلگرامی ما
» گروه تلگرامی ما
» Click Here!" href="http://mashhadcanary.loxblog.com/post/119/ Click Here!.htm"> Click Here!
» رسمی بلند
» خلاصه اي از تركيب رنگ مناسب براي جفت زدن قناري
» بازار بی قاعده پرندگان
» شپشک قناری (درمان)
» تلف شدن جوجه قناری
» قناری جیبر
» علائمی که ممکن است طوطی شما از حساسیت به آن رنج ببرد :
» نکته هایی درباره ی طوطی ها(ترجمه)
» آموزش سخنگویی مرغ مینا
» کچلی سهره ودرمان
» فصل سرما و خطرات آن براي پرندگان زينتي
» عقاب ایرانی روی شانه شیخ نشینان
» مسابقه پرنده های آوازه خوان + عکس
» اخبار پرندگان. چرا پرندگان اوازه خوان خنگند
» اخبار پرندگان
» درهای باغ پرندگان به روی شهروندان تهرانی گشوده شد.
» پرندگان كمياب وديدني
» مینا بنگال
» عکس سهره و سهره قناری
» صحبتهاي رييس اتحاديه پرنده فروشان
» نگهداري قناري براي مبتديها
» شاه طوطی ( طوطی بزرگ اسکندر )
» اشيانه سازي{اطلاعات علمي پرندگان}
» سهره پيشاني سرخ
» جوجه كشي قناري
» جوجه طوطي
» نگهداري از جوجه پرنده
» گلدين
» كلينيك حيوانات وپرندگان
» انواع فنچ
» عشق در پرندگان – خیانت در پرندگان
» پرنده‌ها هم لهجه دارند
» پرندگان شکاری دست آموز حرفه مفرح اما گم شده
» پرندگان شکاری
» باهوش ترین طوطی دنیا درگذشت
» "عكس پرنده "
» آواز چکاوک...





موضوعات
" > "بيماري پرندگان"
" > "حلقه گذاري"
" > "مطالب سهره"
" > "دارو ودرمان"
" > "درباره قناري"
" > "درباره سهره"
" > "انواع نژاد قناري"
" > "عكس انواع قناري"
" > "پرندهاي خودم"
" > "پرندگان زينتي"
" > "دانلود كليب قناري"
" > "دانلود كليپ سهره"
" > "دانلود كتاب پرنده"
" > "پيدايش قناري"
" > "بازار پرنده مشهد"
" > "عكس سهره قناري"
" > "تولك قناري"
" > "جوجه كشي"
" > "درباره سهره"
" > "رعايت بهداشت"
" > "اطلاعات علمي"
" > "بلبل هزار دستان"
" > "طرقه-جل"
" > " طوطي خاكستري"
" > " شاهطوطي"
" > "مرغ مينا"
" > "عروس هلندي"
" > "طوطي كوتوله"
" > "ساختار پر"
" > "مهاجرت پرندگان"
" > "اندازه چشم واواز"
" > "درباره پرندگان"
" > "بيماريها"
" > "عكس پرنده.. "
" > "اوازقناري سهره"
" > "جوجه طوطي"
" > "پرنده هم لهجه.."
" > "شاه طوطي"
" > "اشيانه سازي"
" > "گلبسر"
" > "جوجه كشي قناري"
" > "جوجه طوطي"
" > "نگهداري جوجه"
" > "انواع فنچ"
" > "كلينيك.."
" > "گلدين فنج"
" > "پرندگان شکاری"
" > "پرندگان"
" > "عكس انواع نژاد"
" > "كليپ پرنده فروشي"
" > "باهوش ترین.."
" > "سرقت 140 قناري"
" > "نگهداري قناري م.."
" > "صحبتهاي رييس .."
" > "مينابنگال ..."
ساختار رنگ برنگ شدن پر در پرندگان
دست آموز كردن پرندگان
اخبار پرندگان
عکس .مینا بنگال
مسابقه پرنده های آوازه خوان + عکس
پرندگان كمياب وديدني
عکس سهره وسهره قناری
پيوندها


فروشگاه اینترنتی عکس اس ام اس رسانه گویاترین چای لاغری تیما کیت اگزوز زنون قوی چراغ لیزری دوچرخه همسریابی درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرندگان زينتي قناري.سهره و آدرس mashhadcanary.LoXBblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

کبوتر لنجان
fancy pigeon کبوتر فانتزی
اطلاع رساني وشناخت پرندگان زينتي
پر سرخ
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
سفارش آنلاین قلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com